2018 m. liepos 16 d., pirmadienis

Keiskime valgymo įpročius



keiskime valgymo įpročius

Ar pastebėjote, kaip dažnai vaikai nenori avižų košės, nors ir labai paskanintos (su trintais šviežiais obuoliais), nevalgo obuolių (nebent atneši ant lėkštutės išpjaustytą ir nuluptą), negali pažiūrėti į kopūstus ar agurkus? Visa tai kas taip sveika ir reikalinga mūsų organizmui, lėtai ir užtikrintai stumiama iš kasdienio raciono. Nesakau, kad per prievartą - niekas šiais laikais per prievartą nieko nekiša ir negrūda ir mitybos nekontroliuoja. Yra laisva valia rinktis ką valgyti, bet ne visada. 

Vienas dalykas ko nepasirinksi, tai reklama. Jei vaikas prisėdo pažiūrėti savo mėgstamiausio animacinio serialo, būtinai kas 10 - 15 minučių "riaumoja" reklama. Ir ką gi ten riaumoja? Taip taip, ne uogas, vaisius ir daržoves reklamuoja. Dažniausiai reklamuoja saldumynus, vaisvandenius, traškučius, ledinukus ir visokį kitokį ... Gal ir ne visada šlamštą, bet daugiau į tą pusę. Vaikas žiūri, niekur nesidės ir paskui vargšas tėtis ar mama priverstas jam pirkti tą "Barnį", nes gi labai skanu, nes gi tas dėdė sakė, nes gi ten dar kažkoks siurprizas bus tame kiaušinyje. O jei nepirks - tuomet laikykis tėveli, nes pamatysi toki cirką vidury "pardės", kad mažai nepasirodys. Juk visi žinome, kaip mažučiai mūsų žmogučiai mėgsta manipuliuoti, o jei leidiesi manipuliuojamas - tai gausi tiek ir dar daugiau. Ir garsus rėkimas vidury prekybos centro dėl nenupirkto čiulpinuko bus tik gėlytės.

Kartais klausiu savęs, kodėl niekas nereklamuoja šviežių obuolių, serbentų, slyvų, apelsinų, mangų ir kitokių gėrybių (o gal aš tiesiog nepataikau ant tokios reklamos)? Gal "biznio" nėra iš tokių produktų, nors mano manymu, geras verslininkas ir smėlį vidury dykumos parduos be nuolaidos. Nežinau, nežinau, bet štai ką galima padaryti, kad bent jau apriboti tokią TV įtaką mūsų mitybai.

1. Apriboti žiūrėjimą arba apskritai neleisti žiūrėti televizoriaus valgant. Argi nėra apie ką pakalbėti susirinkus už stalo? Pradžioje gal ir nebus, bet aš garantuotas, kad atsiras įdomių temų pokalbiui, gal ne iš karto, bet tikrai jų bus (kaip sekėsi mokykloje, darželyje, darbe ir t.t. - čia tik pradžiai). Tikrai nebūtina jungti TV, kai atsineši lėkštę sriubos, nes toks blogas įprotis valgant prilips bematant. Kažkodėl blogiems įpročiams susiformuoti pastangų nereikia.

2. Jei daugelis tevų naudoja Teo televiziją, žinau, kad galima žiūrėti TV įrašus. Kai tik prasideda reklama tik - paukšt! Ir persuki. Vėl reklama - vėl persuki. Jeigu to neįmanoma padaryti, tuomet bent jau perjungti, kai prasideda, arba apskritai išjungti. Taip mažiau nesąmonių pasieks mažųjų galvas, o jums bus lengviau kreipti jų valgymo įpročius teisinga linkme.

3. Praleisti daugiau laiko skaitant arba mokantis apie maistą, gerą ir blogą, jo įtaką ir t.t. Skamba nuobodžiai? O jei pamėgintumėte ne tik skaityti knygutes bet ir pagaminti kažką gardaus ir sveiko? Nustebsite pamatę kaip noriai mažieji pagalbininkai įniks į tešlos maišymo ar plakimo darbus. Taip prasmingai praleisite laiką su savo atžalomis ir pagaminsite iš tiesų skanų ir sveiką patiekalą.

4. Apribokite TV ir kitokių "ekranų" žiūrėjimą. Šiaip, gera praktika yra tiesiog susitarimas, kad per dieną vaikai gali praleisti prie ekrano ne daugiau 30 minučių.

5. Jei jau vaikai žiūri animacinį filmuką ir prašo atnešti kažką užkrimsti, kodėl neatnešus pjaustytų obuolių arba morkų, kriaušių, riešutų, ar kitų užkandžių kuriuose gausu vitaminų ir naudingų medžiagų? Migdolo riešutuose, moliūgo sėklose pilna magnio, morkose esantis karotinas gerina regėjimą. Ar būtina vaikams kišti traškučius ir spragėsius? Kai vaikai įpras valgyti sveikus užkandžius, tuomet dings poreikis traškučiams ir spragėsiams.

Galų gale, net patys tėvai daro klaidas mityboje, valgo per riebų, perkepusį maistą ar vartoja per daug rūkytų gaminių ir, žinoma, pratina prie to savo vaikus. O kaip dėl šviežių daržovių, vaisių? Gal verta kiek pasukti smegenis ir pagaminti kažką ne tik gardaus, bet ir sveiko? Savišvieta mityboje yra reikalinga ir naudinga ne tik mums - tėvams, bet ir mūsų mažiesiems. 

Taigi, straipsnis jau eina į pabaigą, o jei kam reikia daugiau informacijos apie mitybą, jos pilna čia:
http://www.sulieknek.lt/sveika-mityba/sveika-mityba-sveika-mityba/

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą